موزائیک خیام

دارنده استاندارد 755

موزائیک خیام

دارنده استاندارد 755

مشتری گرامی این درگاه مختص به موزاییک خیام در شهراصفهان بوده و هرگونه درگاه دیگردر فضای مجازی متعلق به مجموعه خیام نمی باشد

ابزار وبمستر

چینش موزاییک طرح یا الگویی تکرار شونده است که بر اساس شکل‌گیری یک نظم کلی ماهیت پیدا می‌کند و علاوه بر روش‌های استاندارد و شناخته شده، از خلاقیت و علایق کاربران و اجراکنندگان چیدمان هم تأثیر می‌گیرد. بنابراین انواع مدل‌های چینش موزاییک را می‌توان در موارد شناخته شده و خلاقانه آن جستجو کرد و به برخی از موارد آن اشاره کرد.

انواع روشهای چیدمان

چینش ساده یا مستقیم موزاییک

استانداردترین نحوه چینش موزاییک به‌صورت ساده یا مستقیم است که برای موزاییک‌های مربع شکل انتخابی مطمئن، ساده و خنثی به نظر می‌رسد.

چینش مورب یا قطری موزاییک

در این نوع چیدمان انواع موزاییک مربع، به‌صورت لوزی و با زاویه ۴۵ درجه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و جلوه ظاهری آن نسبت به چیدمان مستقیم، کمی فعال‌تر به نظر می‌رسد.

چینش شطرنجی موزاییک

این مدل ساده و جذاب، بر اساس در کنار هم قرار گرفتن رنگ‌های متفاوت موزاییک به شکل مستقیم یا قطری در کنار یکدیگر اجرا می‌شود.

چینش چپ و راست موزاییک

برای موزاییک‌هایی که مستطیل شکل هستند، این مدل مناسب است و به شکل یک قطع موزاییک طولی، یک قطعه عرضی چیدمان می‌شود.

چینش قطری خال‌دار

در این شیوه چیدمان موزاییک، موزاییک‌ها به شکل مستقیم اما با فاصله از یکدیگر چینش می‌شوند و فضای ثابت بین آن‌ها با تکه موزاییک‌های کوچک‌تر با رنگ متفاوت پر می‌شود و در رئوس اضلاع موزاییک‌های بزرگ هم موزاییک‌های کوچک هم‌رنگ استفاده می‌شود تا کف‌پوش در نهایت جلوه‌ای خالدار پیدا کند.

چینش چرخ دنده‌ای موزاییک

در این شیوه و مدل چینش موزاییک، به موزاییک‌ها با ابعاد بزرگ و کوچک نیاز است. موزاییک کوچک در وسط قرار می‌گیرد و چهار موزاییک بزرگ دور آن کار گذاشته می‌شود و این حالت تکرار می‌شود.

چینش سبدی موزاییک

بدون شک موزاییک مستطیلی به دلیل مشخصات فنی و زیبایی بصری و همین‌طور فراهم کردن امکانات خاص برای چینش موزاییک مانند چینش سبدی، جایگاه خوبی به‌عنوان بهترین نوع موزائیک برای حیاط دارد. در این شیوه دو قطعه موزاییک مستطیل شکل یک واحد مربع را تشکیل می‌دهد و واحدهای کناری هم باید به همین ترتیب منتهی در راستای مخالف، چینش شود.

چینش آسیاب بادی موزاییک

الگوی این مدل چینش موزاییک، یک موزاییک مربعی کوچک در وسط و چهار موزاییک مستطیلی (با عرض مشابه موزاییک مربعی و طول دو برابر) در اطراف آن است.

توجه به طرح ونقوش موزائیک

خیلی از مدل‌های موزاییک دارای طرح هستند و چینش آن‌ها بیشتر از مدل‌های چینش، منوط به اجرای صحیح طرح آن‌ها در کنار یکدیگر است.

موزاییک بزرگ برای محیط‌های بزرگ و موزاییک کوچک برای محیط‌های کوچک!
البته این یک قاعده و انتخاب قطعی نیست، اما برای حاصل کردن نتیجه مناسب، بهتر است طی اجرای موزاییک از این قاعده پیروی شود.

 

 

 

 

موزائیک خیام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

هدایت به بالای صفحه